Chirurgia Jednego Dnia to zabiegi operacyjne wykonywane w ramach krótkoterminowej hospitalizacji. Główne korzyści wykonywania zabiegów chirurgicznych w ramach Chirurgii Jednego Dnia polegają na skróceniu czasu oczekiwania na zabieg, zmniejszeniu ryzyka zakażeń, zmniejszeniu stresu oraz skróceniu czasu pobytu w szpitalu, ponieważ pacjent przebywa na oddziale w komfortowych warunkach nie dłużej niż 24 godziny. Ze względu na specyfikę zabiegów w systemie chirurgii jednego dnia  pacjenci muszą przejść badania przed przyjęciem do szpitala. Rodzaj badań i kwalifikacja do zabiegu określane są przez lekarza na wizycie wstępnej.

• Żylaki kończyn dolnych
  • Żylaki odbytu
  • Przepuklina pachwinowa
  • Przepuklina pępkowa
  • Szczelina odbytu
  • Torbiel włosowa
  • Nacięcie, drenaż ropnia
  • Operacja wrastającego paznokcia
  • Drobne zabiegi chirurgiczne (znamiona, brodawki, tłuszczaki, kaszaki)
  • Operacje stulejki
  • Operacja stulejki u dzieci
  • Operacja niezastąpionych jąder (wnętrostwo)
  • Operacje wodniaka jądra
  • Plastyka napletka
  • Operacje wędzidełka (podcięcie, plastyka)
  • Operacje guzków piersi

Leczenie hemoroidów metodą CELON

Hemoroidy — żylaki odbytu występują u każdego człowieka jako anatomiczne struktury naczyniowe położone w kanale odbytu. Jednakże bywają one często przyczyną różnych objawów chorobowych, do których zalicza się najczęściej: krwawienie, świąd w odbycie, wypadanie guzków krwawniczych oraz czasami ból związany z tworzeniem się w nich zakrzepów.

Podstawowym sposobem leczenia choroby hemoroidalnej jest postępowanie zachowawcze.

W razie braku poprawy, konieczne jest zastosowanie chirurgicznych metod małoinwazyjnych lub, w niektórych przypadkach leczenie operacyjne.

W Novena Clinica wykonujemy małoinwazyjne zabiegi leczenia hemoroidów metodą Celon. Jest to metoda uznawana obecnie za najmniej inwazyjną w leczeniu choroby hemoroidalnej  III i IV stopnia.

Znacząco zwiększa komfort pooperacyjny pacjenta i w większości przypadków może zastąpić bardziej inwazyjny zabieg operacyjny. Podstawą leczenia guzków krwawniczych jest ograniczenie przepływu krwi przez sploty hemoroidalne przez co zmniejsza się uniesienie i wypadanie błony śluzowej przez kanał odbytu.

Zabieg Celon polega na wprowadzeniu przez chirurga do tkanki podśluzówkowej cienkiej dwubiegunowej elektrody o średnicy 1 mm, która dokonuje termoablacji splotów hemoroidalnych. Operator zamyka naczynia hemoroidalne bez naruszania wrażliwej śluzówki. W następstwie hemoroidy ulegają obkurczeniu oraz cofnięciu do wnętrza odbytnicy. Zabieg jest wykonywany w krótkim znieczuleniu dożylnym. Czas trwania zabiegu to około 20-30min. Pacjent jest wypisywany do domu po 2 godzinach. Na drugi dzień może wrócić do codziennych zajęć.

METODA BARRONA – bezoperacyjne leczenie żylaków odbytu

Metoda Barrona to skuteczna, bezoperacyjna, bezpieczna metoda leczenia żylaków odbytu. Zabieg  przeprowadzany jest w warunkach ambulatoryjny. Bezoperacyjne usuwanie żylaków odbytu metodą Barrona jest najczęściej stosowana małoinwazyjną technika leczenia hemoroidów. Metoda ta jest wykorzystywana w chirurgii od ponad czterdziestu lat. Polega ona na założeniu gumowych opasek na szyję guzka krwawniczego, co doprowadza do jego martwicy i oddzielenia się od podstawy tworzącego go żylnego ciała jamistego.

Wskazania: Metoda Barrona może być stosowana w żylakach odbytu I,II i wybranych przypadkach guzków III stopnia.

Przebieg zabiegu: W trakcie zabiegu, wybrany guzek krwawniczy zostaje dokładnie oceniony w badaniu anoskopowym. Następnie, poprzez anoskop, wprowadza się ligator z dwoma gumkami. Guzek krwawniczy zostaje przeprowadzony tępymi szczypczykami przez światło ligarora.  Kolejna czynność polega na jednoczesnym zsunięciu dwóch gumek zaciskających szyje usuwanego guzka, powodując niedokrwienie jego obwodowej części. Do wykonania zabiegu używa się ligatorów mechanicznych lub ssących.

Oddzielenie się niedokrwionego żylaka odbytu od jego podstawy następuje zwykle po okresie 10 do 16 dni od wykonania zabiegu. W trakcie jednego zabiegu możliwe jest założenie gumowych opasek na wszystkie żylaki odbytu. Jednakże w większości przypadków zabiegi wykonuje się oddzielnie, usuwając jeden guzek krwawniczy. Kolejne guzki są usuwane w odstępach 3 do 4 tygodni. Usuwanie kolejno tylko jednego guzka krwawniczego zmniejsza ryzyko powikłań związanych z występowaniem martwicy po założeniu ligatury.

Skuteczność: Leczenie hemoroidów metodą Barrona jest jedną z najefektywniejszych technik. Przynosi bardzo dobre efekty w przypadku leczenia żylaków odbytu II stopnia. Przy bardziej zaawansowanej chorobie (III stopień), w momencie kiedy zmiany nie wracają samoistnie po wypróżnieniu, należy rozważyć również inne techniki leczenia. Z reguły w celu uzyskania najlepszych efektów wykonuje się 2-3 zabiegi, które można wykonać w odstępach 10-14 dniowych.

Przeciwwskazania: Podstawowym przeciwwskazaniem do leczenia żylaków odbytu metodą Barrona jest stan zapalny kanału odbytu i odbytnicy. Zabieg może być wykonany po ustąpieniu stanu zapalnego. Do przeciwwskazań względnych zalicza się żylaki odbytu IV stopnia oraz przyjmowanie doustnych antykoagulantów.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami